Tesla i mi

O aktivnosti

Po završetku nastave djeci, učenicima i studentima ponekad nedostaje akcije ili im jednostavno treba društvo vršnjaka. Zato je mogućnost sudjelovanja u TIM – međunarodnom kampu više nego dobrodošla za samo realizaciju. Polaznici će u TIM – međunarodnom kampu uživati u projektnim aktivnostima iz STEAM područja, poduzetništva, igri i društvu vršnjaka i provoditi vrijeme u sigurnom okruženju. Raznovrsni programi interaktivnih radionica pomoći će vam da odaberete aktivnost primjerenu vlastitim afinitetima. Svim polaznicima, ovisno o uzrastu pružamo mogućnost da uz odgovarajuću potporu i vodstvo, te nadzor našeg stručnog tima provedu nezaboravne trenutke radeći sa vršnjacima na zajedničkim projektima.

Vrijednost i nužnost TIM – međunarodnog kampa je u tome što u opuštenoj atmosferi i poticajnom okruženju polaznici s lakoćom i oduševljenjem reagiraju na tehničko-tehnološki poticaj temeljen na imaginaciji djela Nikole Tesle.

Uz motivaciju i kvalitetnu edukaciju, polaznici neposredno i s lakoćom usvajaju nove tehničko-tehnološke i poduzetničke vještine u puno kraćem vremenu no što je to uobičajeno u redovitom nastavnom procesu. Poticajno okruženje, vrsni stručnjaci i pedagozi, motivirani polaznici, svi s jednakim žarom unapređuju svoje talente a zajedničkim radom i druženjem “bruse” svoje karakterne vrline i mane. Ovakvo okruženje izgrađuje samopouzdanje mladog čovjeka, pridonosi pozitivnoj slici o sebi i svijesti o važnosti usvajanja tehničko-tehnoloških i poduzetničkih znanja te potrebnoj disciplini i redovitosti rada.

TIM – međunarodni kamp namijenjen je prvenstveno djeci, učenicima osnovnih i srednjih škola te studentima koji žele unaprijediti svoja znanja i vještine iz STEAM područja i poduzetništva.

Prijavite se na projekt Tesla i Mi

Saznajte više informacija o projektu/aktivnosti

STRUKTURA I PARTNERI

Projekt

TESLA I MI – TIM

Inicijator projekta

Udruga Poduzetni

Nositelj projekta

Udruga poduzetni

Trajanje radionice

8 dana (od subote do subote)

Mjesto realizacije

 

Grad Ozalj i Karlovačka županija

 

Projekt

TESLA I MI – TIM

Slogan projekta

Tesline inovacije – svjetske inspiracije.

Vizija

Postati međunarodni jedinstveni kamp za razvoj mladih s tehničkom i poduzetničkom idejom.

Misija

Inovativnim radionicama doprinosimo i razvijamo kreativnost, odgovornost, tehničke i poduzetničke kompetencije mladih.

Cilj

Prepoznati utjecaj Teslinih postignućima u našem svakodnevnom životu kroz poticanje razvoja ideja, kreativnosti, kritičkog razmišljanja, poduzetništva, suradnje i timskog rada.

 

Educational partners

 

Institut za obrazovanje za poduzetništvo, Zagreb,

TVZ – Tehničko veleučilište u Zagrebu,

Visoko učilište EBUS – Europska poslovna škola – Zagreb,

1. tehnička škola Tesla, Zagreb,

Privatna gimnazija i ekonomska škola Katarina Zrinski, Zagreb.

UVOD

Po završetku nastave djeci, učenicima i studentima ponekad nedostaje akcije ili im jednostavno treba društvo vršnjaka. Zato je mogućnost sudjelovanja u TIM – međunarodnom kampu više nego dobrodošla za samo realizaciju. Polaznici će u TIM – međunarodnom kampu uživati u projektnim aktivnostima iz STEAM područja, poduzetništva, igri i društvu vršnjaka i provoditi vrijeme u sigurnom okruženju. Raznovrsni programi interaktivnih radionica pomoći će vam da odaberete aktivnost primjerenu vlastitim afinitetima. Svim polaznicima, ovisno o uzrastu pružamo mogućnost da uz odgovarajuću potporu i vodstvo, te nadzor našeg stručnog tima provedu nezaboravne trenutke radeći sa vršnjacima na zajedničkim projektima.

Vrijednost i nužnost TIM – međunarodnog kampa je u tome što u opuštenoj atmosferi i poticajnom okruženju polaznici s lakoćom i oduševljenjem reagiraju na tehničko-tehnološki poticaj temeljen na imaginaciji djela Nikole Tesle.

Uz motivaciju i kvalitetnu edukaciju, polaznici neposredno i s lakoćom usvajaju nove tehničko-tehnološke i poduzetničke vještine u puno kraćem vremenu no što je to uobičajeno u redovitom nastavnom procesu. Poticajno okruženje, vrsni stručnjaci i pedagozi, motivirani polaznici, svi s jednakim žarom unapređuju svoje talente a zajedničkim radom i druženjem “bruse” svoje karakterne vrline i mane. Ovakvo okruženje izgrađuje samopouzdanje mladog čovjeka, pridonosi pozitivnoj slici o sebi i svijesti o važnosti usvajanja tehničko-tehnoloških i poduzetničkih znanja te potrebnoj disciplini i redovitosti rada.

TIM – međunarodni kamp namijenjen je prvenstveno djeci, učenicima osnovnih i srednjih škola te studentima koji žele unaprijediti svoja znanja i vještine iz STEAM područja i poduzetništva.

O NIKOLI TESLI

Ono što me vodi u svemu što radim jest želja zauzdati sile prirode u službi čovječanstva.“ – Nikola Tesla

 

Najveći izumitelj svih vremena, Nikola Tesla rođen je 1856. godine u malom selu Smiljan u Lici. To je bio početak njegova velikog putovanja do kreacije svijeta kakvim ga danas poznajemo. Gospić je bio druga prekretnica, a zatim Karlovac u kojemu su Teslina inspiracija bili znanje i ideje njegova učitelja Martina Sekulića.

Teslin kamp gradimo na jakom utjecaju ove regije koja je oblikovala Teslin rad i sav utjecaj koji su prirodna dobra imala na njegove ideje. Život je Teslu odveo u gradove poput Graca, Maribora, Praga, Budimpešte, Pariza, Strasbourga i New Yorka. U kasnijem dijelu života posjetio je i London, Zagreb i Beograd gdje je prezentirao svoje izume i ponudio novi koncept života. Internacionalni utjecaj koji je svojevremeno imao, uz globalni utjecaj koji se i danas osjeća, biti će reflektirani u misiji kampa da se okrene prema internacionalnoj razmjeni ideja i znanja o različitim kulturama.

Iako je 1943. godine preminuo u New Yorku, Tesla je otvorio put za modernu tehnologiju. Neki od preko 700 izuma i 200 patenata, uključujući prve elektrane, gradsko osvjetljenje, radio, teleautomaton i bežični prijenos energije, započeli su baš ovdje. Naša je nada da će mnoge nove ideje i patenti ponovo proizaći iz ove regije.

Život je i uvijek će ostati jednadžba bez rješenja, iako sadrži neke poznate činjenice.“ – Nikola Tesla

 

 

PODUZETNI STEAM

  1. STEM à STEAM

Danas, u stalno promjenjivom i složenijem svijetu i životu u njemu, važno je za generacije koje dolaze da donose znanje i vještine za prikupljanje i procjenjivanje podataka, za građenje informacija, za rješavanje problema, za donošenje odluka. To su vještine koje djeca, učenici i studenti razvijaju u znanosti, tehnologiji, inženjerstvu i matematici – disciplinama STEM-a. Ako želimo budućnost u kojoj naši lideri, poduzetnici i radnici imaju sposobnost razumijevanja i rješavanja složenih izazova današnjice i sutrašnjice i ispunjavanje zahtjeva dinamičke radne snage neophodno je razvijati vještine i znanje u STEM područjima. Nužno je također osigurati pristup kvalitetnom okruženju za učenje, bez obzira gdje se nalazimo i živimo.

Smatramo prikladnim, a temeljem dosadašnjih inicijativa, STEM područje proširiti još jednim slovom „A“ za umjetnosti (art), pa da tako dobijemo akronim STEAM. Riječ „stem“ prevodi se sa engleskog jezika u stabljika ili osnova. Riječ „steam“ znači para. Para je pokretačka energija koju treba prepoznati, a zatim dobro usmjeriti i iskoristiti. Tako STEM može biti začinjen umjetnošću – ili ako se vratimo u staro značenje umjetnosti (tehne) vještinama koje još uključuju i ljepotu kao takvu.

Stari strojari su znali reći da ako konstrukcija nije lijepa, sigurno nije ni dobra. Drugim riječima umjetnost u STEAM-u potiče onaj kreativni način razmišljanja i pronalazak pravih rješenja za postojeće probleme. Tako je STEAM program koji integrira umjetnost dizajna u STEM kraticu.

Kao zaključak možemo reći da nas STEAM aktivnosti uče kako koristiti inženjerski i dizajnerski pristup rješavanju problema, a pri tome se oslanjajući na znanja iz znanosti, tehnike, inženjerstva, umjetnosti i matematike.

STEAM pristup i metodiku koristimo u potpunosti u našem kampu kroz radionice iz svih područja naravno ne zanemarujući humanističko-društveno područje aktivnosti. Ako se prisjetimo naš je Nikola Tesla inspiraciju nalazio u tekstovima starih autora Homera, Shakespearea, Goethea, te glazbi Verdija, Wagnera, itd.

 

Uže značenje obuhvaća:

  • Science –           Znanost
  • Technology –           Tehnologija
  • Engineering –           Inženjerstvo
  • Art –           Umjetnost
  • Mathematics             –           Matematika

 

Šire značenje obuhvaća (USA):

  • Physics – fizika
  • Actuarial science – aktuarska znanost
  • Chemistry – kemija
  • Biology – biologija
  • Mathematics – matematika
  • Applied mathematics – primjenjena matematika
  • Statistics – statistika
  • Computer science – informatika
  • Computational science – računska znanost
  • Psychology – psihologija
  • Biochemistry – biokemija
  • Robotics – robotika
  • Computer engineering – računalno inženjerstvo
  • Electrical engineering – elektrotehnika
  • Electronics – elektronika
  • Mechanical engineering – strojarstvo
  • Industrial engineering – industrijsko inženjerstvo
  • Information science – informacijska znanost
  • Civil engineering – građevinarstvo
  • Aerospace engineering – zrakoplovno inženjerstvo
  • Chemical engineering – kemijsko inženjerstvo
  • Astrophysics – astrofizika
  • Astronomy – astronomija
  • Optics – optika
  • Nanotechnology – nanotehnologija
  • Nuclear physics – nuklearna fizika
  • Mathematical biology – matematička biologija
  • Operations research – operacijska istraživanja
  • Neurobiology – neurobiologija
  • Biomechanics – biomehanika
  • Bioinformatics – bioinformatika
  • Acoustical engineering – akustičko inženjerstvo
  • Geographic information systems – geografski informacijski sustav
  • Atmospheric sciences – aerologija
  • Educational/instructional technology – obrazovna tehnologija (metodika)
  • Software engineering – programsko inženjerstvo
  • Educational research – istraživanja u odgoju i obrazovanju
  1. Poduzetništvo

Suvremeno ekonomsko okruženje traži poduzetne pojedince različitih zanimanja (inženjeri, tehničari, umjetnici, znanstvenici, liječnici, profesori, medicinske sestre, trgovci, frizerke itd.), a razvijene osobine poduzetne osobe omogućit će im lakše snalaženje u promjenjivim okolnostima na tržištu rada te omogućiti povećanje potencijala za ulazak u svijet poduzetništva kroz realizaciju vlastitih poduzetničkih ideja. Zato je poduzetništvo, kao jedna od osam ključnih kompetencija Vijeća Europe postalo odgojno-obrazovno područje svih razina obrazovanja i dio je nacionalnih kurikula, odnosno jedna od temeljnih kompetencija.

Osnovni razlog je to, što se određena znanja stječu u ranim razvojnim fazama djece (već od 3. godine života), a određene sposobnosti i vještine koje poduzetništvo zahtjeva najefikasnije se razvijaju tijekom ranog odgoja (vrtić), osnovnoškolskog, a posebice tijekom srednjoškolskog odgoja i obrazovanja. Za vrijeme visokoškolskog obrazovanja produbljuju se stečena znanja i vještine.

Cjeloživotno obrazovanje za poduzetničke kompetencije i društvene vrijednosti relevantne za poduzetničku kulturu imaju ključni utjecaj na oblikovanje poduzetničkih atributa na individualnoj razini. Kako bi dijete ili mlada osoba razvijala poduzetnička znanja, vještine i stavove te se u svojem daljnjem životu potencijalno bavila poduzetništvom, treba posjedovati psihološke značajke koje pojedinca čine poduzetnom osobom. Poduzetnost je osobina koju je potrebno razvijati, a pojedincu omogućuje da se usredotoči na stvaranje poduzetničkih prilika. Nužna je u svim područjima života, a najviše se pokazuje u odabiru zanimanja odnosno izgradnji poslovnoga puta (karijere). Uvažavajući postulate kurikularne reforme „Škola za život“ kao i sve društvene napore za njenu uspješnu implementaciju, odlučili smo objediniti već etablirane aktivnosti te smo pokrenuli projekt TESLA I MI – TIM.

Na taj način se proaktivno uključujemo u integraciju odgoja i obrazovanja za poduzetništvo u sadržaje STEM područja, a putem interaktivnih radionica. Uvjereni smo kako će nam permanentna komunikacija sa globalnim međunarodnim okruženjem i njihovim direktnim uključivanjem u sudjelovanje na projektu, bilo kao sudionici radionica i/ili surealizatori, omogućiti atraktivnost i raznovrsnost sadržaja temeljenu na stvaralaštvu Nikole Tesle.

 

 

 

SUDIONICI RADIONICA

  • Djeca starije vrtićke skupine (predškolski uzrast 6 i 7 godina)

 

  • Učenici osnovnih škola

 

  • 1 i 2. razred
  • 3 i 4. razred
  • 5 i 6. razred
  • 7 i 8. razred
  • učenici osnovnih škola iz spektra autizma
  • učenici osnovnih škola iz spektra daroviti

 

  • Učenici srednjih škola (1-4)

 

  • Studenti

 

  • Tribine, okrugli stolovi, znanstveni kolokviji (suradnja visokoškolskih institucija)

 

 

Termini: 6., 7. i 8. mjesec (8 termina)

Broj grupa po terminu: Ovisi o smještajnim kapacitetom

 

 

PODRUČJA RADIONICA

 

  • Robotika
  • Gaming
  • Dronovi
  • Aviomodelari
  • Modelari – maketari
  • Radioamateri
  • Računarstvo
  • Informatika
  • Mehatronika
  • Elektrotehnike
  • Astronomija
  • Kulturno-tradicijska
  • Ekološka

 

 

Sadržaji radionica: u pripremi – za svaku odgojno-obrazovnu razinu

 

GALERIJA SLIKA